Riccardo Campogianis grav skändad

"Riccardo Campogianis grav skändad


För andra gången på kort tid har Riccardo Campogianis gravplats skändats. Ett träkors har sparkats sönder, en lykta är undanröjd och ett kort på Riccardo är bortslitet ur en ram."

taget från dn.se

Sådana saker är så sorgliga. Jag menar, varför förstöra hans grav? Har folk inget bättre för sig än att stå och sparka sönder korset, slita ur kortet osv. Så himla tråkigt för hans familj att komma dit och behöva se sin pojkes grav förstörd. Förstörarna kanske inte tyckte om Riccardo, och låt gå för det, men de behöver väl inte förstöra hans grav och få familjen ännu mer sorgsen?

Jag har inte varit så insatt i Riccardofallet, men min styvstorebror berättade nyligen för mig att han kände de som sparkade ihjäl Riccardo. Han sa att de alltid hade varit 'normala', inget fel i hjärnan och inga problem hemma. Men varför misshandlar man då ihjäl någon? Wierd.

puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0